مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 دی 1402 ساعت 12:102023-12-24بين الملل

چرا رفتار خشونت آمیز داریم؟


افراد با تیپ های شخصیتی ایده آل گرا، کمال گرا، دارای اعتماد به نفس کاذب و اختلالات شخصیتی پتانسیل و زمینه های بروز رفتارهای خشونت آمیز را دارند.

- ایسنا/آذربایجان شرقی یک روانشناسی تصریح کرد: افراد با تیپ های شخصیتی ایده آل گرا، کمال گرا، دارای اعتماد به نفس کاذب و اختلالات شخصیتی پتانسیل و زمینه های بروز رفتارهای خشونت آمیز را دارند.

سالار صمدزاده در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: خشونت با هدف آسیب رساندن به دیگران رخ می دهد که انواع آن را می توان در تحقیر، توهین، ضرب و شتم، تجاوز، تخریب اموال و قتل دسته بندی کرد که متاسفانه آمار روبه رشدی در کشورهای مختلف دارد.

وی با اشاره به اینکه اقشار و افراد ضعیف در معرض خشونت قرار دارند، افزود: رفتارهای خشونت آمیز نوعی اعمال خشونت بر دیگران است که موجب آسیب و صدمه در فرد می شود و عوامل مختلف از جمله دلایل بیولوژیکی و محیطی بر آن تاثیر بسزایی دارد که زنان، کودکان، سالخوردگان و گروه های اقلیت بیشتر در معرض آن قرار دارند.

وی به تقسیم بندی انواع خشونت با توجه به نوع الگوی رفتاری اشاره کرد و گفت: عوامل اجتماعی و روانشناختی در بروز خشونت از جمله محرومیت، اهمیت فراوانی دارند و الگوی رفتاری مانند حمله فیزیکی علیه خود، اشیا و دیگران از تقسیم بندی متفاوتی در خشونت برخوردار هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا رفتار خشونت آمیز داریم؟

چرا رفتار خشونت آمیز داریم؟