مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 دی 1402 ساعت 20:402023-12-27اجتماعي

افزایش 40 درصدی فضاهای ورزشی مدارس


سرپرست معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: 40 درصد به ظرفیت فضاهای ورزشی دانش آموزان کشور با اجرای طرح شهید سلیمانی و احداث و بهره برداری از این مکانهای ورزشی افزوده شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد، صادق ستاری فرد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باتوجه به اینکه سرانه فضای ورزش دانش آموزی نسبت به میانگین سرانه فضای ورزشی در کشور نصف است، خراسان رضوی و مشهد به واسطه وجود مضجع شریف امام رضا (ع) یکی از استان های دارای جاذبه معنوی و آثار تربیتی برای برگزاری مسابقات دانش آموزی است.

وی مانع اصلی رشد و توسعه ورزش دانش آموزان را عدم پیش بینی زیرساخت ورزشی مناسب دانست و افزود: اجرای طرح سلیمانی به ازای هر دانش آموز را از 40 به 41 صدم متر مربع ارتقا داد، این درحالی است که در قالب طرح شهید سلیمانی 2 هزار و 100 فضای ورزشی درون مدرسه ای در مدت 18 ماه در کشور ایجاد شده است که تحول بزرگی است، صرفاً در خراسان رضوی 130 چمن مصنوعی افتتاح شد.

سرپرست معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: هم اکنون 17 هزار و 800 کانون ورزش دانش آموزی به عنوان سرمایه های ورزش دانش آموزی در کشور مشغول فعالیت هستند، همچنین 7 هزار مجموعه ورزشی در سراسر کشور دایر و 35 رشته فدراسیون های ورزشی در حوزه دانش آموزی فعالند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 40 درصدی فضاهای ورزشی مدارس

افزایش 40 درصدی فضاهای ورزشی مدارس