مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 دی 1402 ساعت 13:302024-01-14اقتصادي

شهری که در زمان قاجار سکه ضرب می کرد، هنوز معابر خاکی دارد


شهردار چوکام با بیان اینکه در زمان قاجار در این ناحیه سکه ضرب می شد، گفت: 70 درصد معابر فرعی این شهر نیاز به آسفالت دارد.

- ایسنا/گیلان شهردار چوکام با بیان اینکه در زمان قاجار در این ناحیه سکه ضرب می شد، گفت: 70 درصد معابر فرعی این شهر نیاز به آسفالت دارد.

حمیدرضا صراف زاده در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: جمعیت شهر چوکام بر اساس آخرین سرشماری سال 1396؛ 3 هزار و 96 نفر بود که با بررسی آمار خانوارها و میزان زباله های تولیدی، جمعیت این شهر تازه تاسیس در حال حاضر هزار و 750 خانوار و در حدود 5 هزار نفر برآورد شده که به این میزان، جمعیت شناور مسافر و گردشگرانی که برای استفاده از طبیعت منطقه در این شهر حضور پیدا می کنند را باید اضافه کرد.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی این شهر زیبای شمالی گفت: چوکام در محور خمام به پیربازار قرار دارد، این شهر که در زمان قاجار محل ضرب سکه و بازار محلی و نمایشی بوده به دلیل نزدیک بودن به مرکز استان و فاصله 8 کیلومتری از رشت همواره مورد توجه واقع شده است.

صراف زاده تصریح کرد: با توجه به اینکه شهر چوکام به تازگی تاسیس شده، هیچگونه زیرساختی نداشته و امیدواریم با کمک مسئولان این امر محقق شود که از جمله نیازهای شهروندان چوکام میتوان نیاز به فاضلاب شهری، حمل و دفن زباله، تعریض خیابان اصلی و تبدیل به بلوار، احداث آت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهری که در زمان قاجار سکه ضرب می کرد، هنوز معابر خاکی دارد

شهری که در زمان قاجار سکه ضرب می کرد، هنوز معابر خاکی دارد