مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 دی 1402 ساعت 15:402023-12-26اقتصادي

پژوهشگران سوئدی «خاک الکتریکی» ساختند!


پژوهشگران سوئدی از دستاورد جدید خود رونمایی کرده اند که نوعی بستر کشت رسانای الکتریسیته است و می تواند به رشد بهتر محصولات کشاورزی کمک کند.

- پژوهشگران سوئدی از دستاورد جدید خود رونمایی کرده اند که نوعی بستر کشت رسانای الکتریسیته است و می تواند به رشد بهتر محصولات کشاورزی کمک کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از ساینمگ، زمانی که ریشه نهال جو در یک بستر کشت جدید با تحریک الکتریکی روبرو شود، به طور میانگین 50 درصد بیشتر رشد می کند.

پژوهشگران دانشگاه لینشوپینگ (Linkoping University) سوئد، نوعی بستر رسانای الکتریسیته را برای کشت موسوم به آب کشت یا کشت هیدروپونیک (Hydroponics) ابداع کرده اند.

النی استاورینیدو (Eleni Stavrinidou) دانشیار آزمایشگاه الکترونیک آلی در دانشگاه لینشوپینگ و سرپرست این گروه پژوهشی گفت: جمعیت جهان در حال افزایش است و تغییرات آب وهوایی نیز داریم.

بنابراین، واضح است که ما نمی توانیم نیازهای غذایی کره زمین را تنها با روش های کشاورزی موجود برطرف کنیم اما با آب کشت می توانیم غذا را در محیط های شهری بسیار کنترل شده نیز پرورش دهیم.

گروه استاورینیدو اکنون یک بستر کشت رسانای الکتریکی متناسب با آب کشت را ایجاد کرده اند که آن را ای سویل (eSoil) می نامند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پژوهشگران سوئدی «خاک الکتریکی» ساختند!

پژوهشگران سوئدی «خاک الکتریکی» ساختند!