مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 دی 1402 ساعت 09:252024-01-15سياسي

عقبگرد جامعه نسبت به علم موجب تضعیف اسلام می شود


آنچه در طول تاریخ باعث شده است تا اسلام و مسلمین دچار ضربه های بعضا کشنده شوند، عقبگرد جامعه نسبت به توجه به علم بوده است.

- ایسنا/فارس دبیر جامعه روحانیت شیراز گفت: آنچه در طول تاریخ باعث شده است تا اسلام و مسلمین دچار ضربه های بعضا کشنده شوند، عقبگرد جامعه نسبت به توجه به علم بوده است.

حجت الاسلام سیدمحی الدین طاهری امروز، 25 دی ماه در مراسم تجلیل از بانوان خادم حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز گفت: اینکه امروز کشورهای مستکبر و استعماری جهان مانند آمریکا توانسته اند بر بسیاری از سرزمین های جهان تسلط پیدا کنند، به دلیل اهمیت دادن به علم و جمع آوری دانشمندان جهان در دانشگاه های خود است.

طاهری با بیان اینکه در آیات قرآنی هم دلیل برتری حضرت داوود (ع) و حضرت سلیمان (ع) بر دیگر مردمان و در نتیجه در اختیار گرفتن زمام حکومت توسط این دو پیامبر، برخورداری از علم و دانش عنوان شده است، گفت: در هر جا که خاندان ظالم و دستگاه حکومتی جباری اراده کند تا بر گرده مردم سوار شود اولین کاری که انجام می دهد، مردم را از لحاظ علمی عقب نگه می دارد و ریشه فهم و بصیرت را در جامعه می زند تا بتواند بر آن ها مسلط شود.

رییس هیئت امنای آستان مقدس سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز ضمن در خواست از بانوان مسلمان ایرانی برای توجه و دنبال کردن علم گفت: برای کسب ع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عقبگرد جامعه نسبت به علم موجب تضعیف اسلام می شود

عقبگرد جامعه نسبت به علم موجب تضعیف اسلام می شود