مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 دی 1402 ساعت 15:552024-01-07بين الملل

ایروان: پیشنهاد عقب نشینی دوجانبه نیروها از مرزمان با آذربایجان هنوز برقرار است


وزارت خارجه ارمنستان اعلام کرد که پیشنهاد این کشور برای اینکه ایروان و باکو نیروهای نظامی خود را از مرزهای یکدیگر عقب بکشند، هنوز پای بر جاست.

- وزارت خارجه ارمنستان اعلام کرد که پیشنهاد این کشور برای اینکه ایروان و باکو نیروهای نظامی خود را از مرزهای یکدیگر عقب بکشند، هنوز پای بر جاست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وزارت خارجه ارمنستان اعلام کرد: در مذاکرات میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان، طرف ارمنی همواره پیشنهاد داده تا نیروها از مرز دو کشور خارج شوند.

این پیشنهاد هنوز پای بر جاست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازاین وزارتخانه، عقب نشینی نیروها باید بر مبنای آخرین نقشه های اتحاد جماهیر شوروی صورت گیرد.

براساس گزارش المیادین، وزارت خارجه ارمنستان از اظهارنظر درباره مواردی که توافق صلح میان دو کشور را به تعویق انداخته خودداری کرد، اما به رسمیت شناختن تمامیت ارضی هر دو کشور، آغاز زودهنگام روند ترسیم مرزها و رفع انسداد ارتباطات منطقه ای را از اولویت های اساسی ایروان خواند.

تنش های این دو کشور منطقه قفقاز در سپتامبر سال گذشته به اوج خود رسید.

باکو در 19 سپتامبر از آغاز عملیات ضدتروریستی در قره باغ خبر داد و مدعی شد که ارمنستان در حال تقویت نظامی در این منطقه بوده و عملیات خرابکارانه علیه نیروهای جمهوری آذربایجان انجام داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایروان: پیشنهاد عقب نشینی دوجانبه نیروها از مرزمان با آذربایجان هنوز برقرار است

ایروان: پیشنهاد عقب نشینی دوجانبه نیروها از مرزمان با آذربایجان هنوز برقرار است