مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 دی 1402 ساعت 07:402023-12-26فرهنگي

محور ساسانی فارس در بسته های سفر قرار می گیرد


مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: قرار دادن محور ساسانی به عنوان یکی از بسته های فرهنگی سفر به فارس از اهداف راهبری این اداره کل است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، محمد ثابت اقلیدی در سفر به شهرستان کازرون با بیان اینکه فارس مهم ترین مقصد سفرهای تاریخی و فرهنگی کشور است بیان کرد: اجداد ما میراث گران بهایی را برای ما به یادگار گذاشته اند و محور ساسانی و مجموعه شهر بیشاپور و تنگ چوگان کازرون که در فهرست آثار جهانی به ثبت رسیده است باید دربسته های سفر فرهنگی کشور قرار گیرد.

او با اشاره به این که گردشگری با جاذبه و زیبایی آمیخته است و گردشگر برای دیدن زیبایی ها سفر می کند ادامه داد: نرگس زارهای کازرون در کنار باغات مرکبات و آثار عظیم تمدنی و تاریخی و خانه های روستایی گلی و خشتی، ظرفیت بالایی برای پذیرش و میزبانی گردشگران داخلی و خارجی دارد.

وی  بر لزوم حفظ معماری سنتی روستاها تأکید کرد و گفت: خانه های خشتی و گلی روستاهای شما یک گنج است وباید در حفظ این معماری بکوشیم.

او افزود: در مقوله گردشگری داشتن جاذبه مهم است ولی عامل تحریک جاذبه نیز اهمیت ویژه ای دارد و برای این که افراد را مشتاق به دیدن جاذبه کنیم باید از ظرفیت های مختلف رسانه ای برای معرفی جاذبه استفاده شود و با تولید محتوا واستفاده از فضاهای مجازی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محور ساسانی فارس در بسته های سفر قرار می گیرد

محور ساسانی فارس در بسته های سفر قرار می گیرد