مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 دی 1402 ساعت 15:252024-01-02اقتصادي

اختصاص حدود 5.5 میلیارد دلار ارز به واردات خودرو و قطعات


در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی، وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس کل بانک مرکزی وضعیت واردات خودرو و ارز اختصاص یافته به واردات آن را تشریح کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در سال 1397 به دلیل محدودیت های ارزی، براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا واردات خودرو تا پایان اردیبهشت 1401 ممنوع شد.

  در آن سال بعد از اعمال تحریم های  آمریکا علیه ایران علاوه بر ممنوعیت واردات خودرو اتفاقات دیگری نیز در حوزه خودرو در کشور رخ داد.

شرکت های خودروساز خارجی ایران را ترک کردند و با خروج این شرکت ها از ایران وضعیت تولید خودرو در کشور افت کرد به طوری که تولید خودرو در سال 1396 از یک میلیون و 532 هزار دستگاه به 756 هزار دستگاه در سال 1397 کاهش یافت؛ در این سال همچنین 200 هزار دستگاه خودرو ناقص نیز تولید شده بود.

  با توجه به کاهش شدید تولید خودرو در کشور بازار خودرو  نیز دچار نابسامانی شد و قیمت خودرو به شدت افزایش یافت به طوری که بسیاری از سوداگران، پول های سرگردان خود را وارد بازار خودرو کردند و با خرید و فروش خودرو بازار این کالای مصرفی را به هم ریختند.

  اما با روی کار آمدن دولت سیزدهم عزم دولت جزم شد تا نابسامانی های حوزه تولید و بازار خودرو را رفع کند، بنابراین رییس جمهور در نیمه اسفند سال 1400 دستور 8 ماده ای برای بهبود وض


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختصاص حدود 5.5 میلیارد دلار ارز به واردات خودرو و قطعات

اختصاص حدود 5.5 میلیارد دلار ارز به واردات خودرو و قطعات