مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 دی 1402 ساعت 15:252024-01-07اقتصادي

موافقت نامه تجارت آزاد با اوراسیا فرصتی برای برای ورود به بازارهای صادراتی


رییس سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اهمیت افزایش صادرات کالاها با ارزش افزوده بالاتر و و دانش بنیان و لزوم تنوع بخشی کالاها و بازارهای صادراتی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران مهدی ضیغمی، در سومین همایش فصلی شورای انجمن های علمی ایران، راهبردهای توسعه صنعتی ،  با اشاره به موانع رشد صادرات کشور، درون‍گرایی صنایع تولیدی در کشور را یکی از این چالش های موجود عنوان کرد.

ضیغمی در تشریح دلایل درون گرایی صنایع تولیدی در کشور، ورود دشوار به بازارهای صادراتی به واسطه موانع و تحریم و وجود بازار تضمین شده داخلی را عاملی دانست که باعث شده، صنایع رغبت چندانی برای صادرات نداشته باشند.

معاون وزیر صمت با اشاره به موانع و دیوار تعرفه ای که همواره در مسیر تجارت وجود داشته است، به موافقت نامه تجارت آزاد با اتحادیه اقتصادی اوراسیا اشاره کرد و ورود به این بازار با حذف موانع تعرفه ای را مقدمه ای برای ورود به بازارهای بزرگ تر و پیچیده تر و پیوستن به WTOعنوان کرد.

  ضیغمی انعقاد این توافق نامه را عاملی در جهت افزایش رقابت پذیری واحدهای تولیدی و صنعتی داخلی و مشوقی برای ورود به بازارهای صادراتی برای بنگاه ها دانست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موافقت نامه تجارت آزاد با اوراسیا فرصتی برای برای ورود به بازارهای صادراتی

موافقت نامه تجارت آزاد با اوراسیا فرصتی برای برای ورود به بازارهای صادراتی