مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 دی 1402 ساعت 19:102024-01-13اجتماعي

کشف مهم در قلب آمازون


مجموعه ای از تپه های خاکی و جاده های مدفون در اکوادور برای نخستین بار بیش از دو دهه پیش توسط باستان شناسی به نام «استفان روستین» مورد توجه قرار گرفت، - مجموعه ای از تپه های خاکی و جاده های مدفون در اکوادور برای نخستین بار بیش از دو دهه پیش توسط باستان شناسی به نام استفان روستین مورد توجه قرار گرفت، اما در آن زمان این باستان شناس مطمئن نبود که این محوطه ها چگونه با هم ارتباط دارند.

باستان شناسان دسته ای از شهرهای گمشده را در جنگل های بارانی آمازون کشف کردند که حدود 2000 سال پیش خانه حداقل 10 هزار کشاورز بوده است.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مجموعه ای از تپه های خاکی و جاده های مدفون در اکوادور برای نخستین بار بیش از دو دهه پیش توسط باستان شناسی به نام استفان روستین مورد توجه قرار گرفت، اما در آن زمان این باستان شناس مطمئن نبود که این محوطه ها چگونه با هم ارتباط دارند.

  این باستان شناس با همکاری محققان، دیگر یافته های جدید خود را به تازگی در مجله ساینس منتشر کرده که در آن، نقشه برداری با فناوری حسگر لیزری نشان می دهد این مکان ها بخشی از شبکه متراکم سکونتگاه ها و راه های ارتباطی هستند که در دامنه های جنگلی رشته کوه های آند قرار گرفته و برای حدود 1000 سال به عنوان سکونتگاه مورد استفاده بوده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف مهم در قلب آمازون

کشف مهم در قلب آمازون