مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 دی 1402 ساعت 01:102024-01-05بين الملل

دستور اسراییل به سفارتخانه ها: نباید در دادگاه لاهه به نسل کشی متهم شویم


نباید در دادگاه لاهه به نسل کشی متهم شویم - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، نگرانی ها در فلسطین اشغالی از احتمال محکوم شدن رژیم اسراییل به نسل کشی در دادگاه لاهه جدی است و رسانه های نزدیک به رژیم گزارش داده اند تل آویو کارزاری را برای گریز از این محکومیت آغاز کرده است.

پایگاه آکسیوس، نزدیک به منابع رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه گزارش داد وزارت خارجه این رژیم به سفارتخانه های خود دستور داده دیپلمات ها و سیاستمداران در کشورهای متبوع خود را برای مخالفت با شکایت آفریقای جنوبی تحت فشار قرار دهند.

آفریقای جنوبی هفته گذشته در شکواییه هفته گذشته خود نزد دیوان بین المللی دادگستری از این دادگاه مستقر در لاهه خواست درباره جنایت های ارتکاب نسل کشی در غزه توسط رژیم اسراییل تحقیق کند.

آفریقای جنوبی در شکایت نامه 84 صفحه ای خود تصریح کرده که عملیات نظامی اسراییل در غزه نقض تعهدات این رژیم ذیل کنوانسیون نسل کشی 1948 است.

در آن کنوانسیون نسل کشی به عنوان ارتکاب اقداماتی با هدف نابودی کامل یا بخشی از یک گروه قومی، نژادی و مذهبی تعریف شده است.

اسراییل به سرعت این پرونده را بی اساس خواند و آن را رد کرد اما بر خلاف شکایت های قبلی دردادگاه های بین المللی این بار بایستی برای رسیدگی به اتهامات مطرح شده در دادگاه لاهه حاضر شود زیرا کنوانسیو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستور اسراییل به سفارتخانه ها: نباید در دادگاه لاهه به نسل کشی متهم شویم

دستور اسراییل به سفارتخانه ها: نباید در دادگاه لاهه به نسل کشی متهم شویم