مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 دی 1402 ساعت 13:352023-12-31اقتصادي

تعمیر و بازسازی دریچه های سد آسک هندیجان


مدیرعامل شرکت بهره برداری از سد، نیروگاه و شبکه های آبیاری زهره و جراحی از نوسازی، تعمیر و نصب دریچه های سد انحرافی آسک هندیجان خبر داد.

- ایسنا/خوزستان مدیرعامل شرکت بهره برداری از سد، نیروگاه و شبکه های آبیاری زهره و جراحی از نوسازی، تعمیر و نصب دریچه های سد انحرافی آسک هندیجان خبر داد.

حمد دریس با اشاره به آسیب دیدگی و فرسوده بودن دریچه های سد آسک هندیجان، از تعمیر و بازسازی آن ها خبر داد و گفت: هر ساله قبل از شروع فصل آبیاری تمام تاسیسات انتقال و توزیع آب کشاورزی بررسی و در صورت نیاز، تعمیر یا نوسازی می شوند.

وی با بیان اینکه این عملیات یک ماهه با هدف بالا بردن سرعت تنظیم میزان گشودگی دریچه های سد انجام شد، افزود: دریچه های سد آسک به دلیل اینکه در مجاورت آب با میزان EC بالا است به شدت در معرض خوردگی و فرسایش قرار دارند؛ از این رو تمام تجهیزاتی که در مجاورت آب هستند به صورت سالیانه بررسی شده و تعمیر و بازسازی می شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از سازمان آب و برق خوزستان، دریس گفت: در این عملیات چهار دریچه از شش دریچه سد پس از تعمیر، سندبلاست و رنگ آمیزی نصب شدند.

وی از دیگر اقدامات انجام شده به تعویض نوار آب بند، تعویض قسمت های پوسیده، سرویس گیربکس ها، تعویض لیمیت سوییچ و سنسور نمایشگر گشودگی اشاره کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعمیر و بازسازی دریچه های سد آسک هندیجان

تعمیر و بازسازی دریچه های سد آسک هندیجان