مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 دی 1402 ساعت 08:552023-12-25سياسي

راه های کاهش اضطراب امتحان در دانش آموران


عضو هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید صدوقی کرمانشاه گفت: اضطراب امتحان نوعی خود مشغولی ذهنی است که با شک و تردید فرد به توانایی ها، استعدادها و کارآمدی ها خود برمی گردد که اگر این شناخت منفی باشد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، با آمدن دی ماه اضطراب و نگرانی دانش آموزان از روند امتحانات خود آغاز می شود.

نه تنها دانش آموزان بلکه والدین آن ها نیز درگیر این نگرانی و اضطراب می شوند.

اضطراب حالتی است که با احساس تنش، افکار نگران کننده و تغییرات جسمی مانند بالا رفتن فشار خون همراه است؛ در واقع اضطراب واکنش طبیعی بدن به خطری است که به دو شکل مبارزه و جنگ یا فرار و گریز در برابر محرکی که در مقابلش قرار می گیرد انجام می شود.

فرد ممکن است با آن محرکی که با آن مواجه می شود به نوعی به مقابله برخیزد و سعی بر حل مسئله داشته باشد و یا ممکن است به شکل اجتناب و فرار از موقعیت با آن برخورد کند، بنابراین اضطراب درک خطر غیرواقعی و غیرفوری است وجود ترس زمینه اضطراب را در فرد فراهم می کند.

اختلالات اضطرابی شایع ترین اختلالات روانی در دنیا است، براساس تحقیقات صورت گرفته از هر 13 نفر یک نفر دچار اختلال اضطرابی است.

میانگین سن شروع اختلال اضطراب 11 سالگی است، البته در کودکان هم وجود دارد ولی معمولا در بزرگسالی تشخیص داده می شود؛ اختلالا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه های کاهش اضطراب امتحان در دانش آموران

راه های کاهش اضطراب امتحان در دانش آموران