مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 دی 1402 ساعت 11:312023-12-27اقتصادي

10 سال آوارگی نتیجه کوچ اجباری هفت خانوار شفتی


هفت خانوار جنگلنشین سیاهکش در روستای چنارودخان شفت که حدود 10 سال از طرح ساماندهی آن ها می گذرد با چالش های اساسی نظیر بروکراسی های پرپیچ وخم بنیاد مسکن و منابع طبیعی گیرکرده و چشم امیدشان به استانداری گیلان است.

- خبرگزاری فارس شفت – حمیدرضا دنیادیده: طرح ساماندهی و خروج دام از جنگل و تجمیع خانوارهای پراکنده جنگل نشین درواقع طرح توسعه اقتصادی بود که باهدف استمرار بخشیدن به تولید جنگل و بهبود وضعیت اقتصادی اجتماعی مشمولین طرح در دستور کار قرار گرفت.

صید هفت خانوار از دریای سیاهکش به خشکی خرطوم به دست دولت هفت خانوار از محله ای به نام سیاهکش در روستای چنارودخان شفت در پی اجرای طرح ساماندهی جنگل در سال 1393 به روستای خرطوم در همین شهرستان منتقل شدند اما با گذشت حدود 10 سال همچون ماهی ای که از دریا صید و به خشکی پرتاب شده باشند، روزگار پس از ساماندهی، نفسشان را بریده و آن ها را مستأصل کرده است.

10 سال عقب ماندگی و خسران در پی اعتماد به دولت تمامی هفت خانوار بی سروسامان شده که هرکدام از آن ها با اجرای طرح ساماندهی که با قبول طرح و اعتماد به دولت وقت، از جنگل رانده و هرکدام در حاشیه ای از شهر رشت سکنی گزیده اند طی این سال ها که قریب به 10 سال می رسد، به دلیل معارضی که در فرایند واگذاری زمین توسط منابع طبیعی پیدا و با آن روبرو شدند از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

10 سال آوارگی نتیجه کوچ اجباری هفت خانوار شفتی

10 سال آوارگی نتیجه کوچ اجباری هفت خانوار شفتی