مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 دی 1402 ساعت 08:102024-01-12اقتصادي

طراحی الگوی پیشامدها و پیامدهای قومیت گرایی مصرف کننده در مصرف برندهای داخلی


محققان دانشگاه اصفهان طی تحقیقی با حمایت بنیاد ملی علم ایران موفق به طراحی الگوی پیشامدها و پیامدهای قومیت گرایی مصرف کننده در مصرف برندهای داخلی شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مرتضی مداح، دانش آموخته دکتری تخصصی مدیریت بازرگانی و بازاریابی که این طرح را با عنوان طراحی الگوی پیشامدها و پیامدهای قومیت گرایی مصرف کننده در مصرف برندهای داخلی با تمرکز بر نقش هویت ملی و فرهنگ پذیری مصرف کننده: مورد مطالعه صنایع پوشاک و چرم ایران و با راهنمایی محمد شفیعی اجرا کرده است، درباره علت انجام این طرح توضیح داد: یکی از آثار افزایش تجارت جهانی، افزایش رقابت میان شرکت ها و برندهای داخلی با شرکت ها و برندهای بین المللی است.

این رقابت هم در بازارهای خارجی و هم در بازارهای داخلی خود را نشان داده است.

به همین دلیل مصرف کنندگان با گزینه های متعددی برای خرید محصولات از بین محصولات خارجی و داخلی روبرو هستند.

در این میان علاقه های خاص مصرف کنندگان جلوه ویژه ای پیدا کرده است.

وی افزود: درک مفهوم قومیت گرایی مصرف کننده کمک فراوانی به شرکت ها برای کسب موفقیت در بازارهای بین المللی می کند.

می توان گفت که مهم ترین مزیت این مفهوم، کمک به شرکت های داخلی برای ترغیب مصرف کنندگان داخلی برای خرید محصولاتشان است تا بهتر بتوانند با برندها و محصولات وارداتی رقا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طراحی الگوی پیشامدها و پیامدهای قومیت گرایی مصرف کننده در مصرف برندهای داخلی

طراحی الگوی پیشامدها و پیامدهای قومیت گرایی مصرف کننده در مصرف برندهای داخلی