مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 دی 1402 ساعت 15:252024-01-02اقتصادي

رییس جمهور چین به وجود مشکلات اقتصادی اعتراف کرد


رییس جمهور چین در سخنرانی در شب سال نو میلادی، با اشاره به مشکلات اقتصادی کشورش اذعان کرد که مشاغل چین با مشکل مواجه هستند و جویندگان کار دریافتن کار مشکل دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک اقتصادی؛ شی جین پینگ، رییس جمهور چین در اقدامی بی سابقه در سخنرانی خود اعتراف کرد که اقتصاد چین درگیر مشکلات متعدد است.

از سال 2013 تاکنون که سخنرانی های سال نوی رییس جمهور چین آغاز شده، این اولین باری است که شی در پیام خود، به چالش های اقتصادی اشاره می کند.

این سخنرانی در مقطعی حساس برای دومین اقتصاد بزرگ جهان انجام شده است، در شرایطی که اقتصاد چین با کندی ساختاری همراه با تقاضای ضعیف، افزایش بیکاری و کاهش اعتماد تجاری مواجه است.

رییس جمهور چین در سخنرانی تلویزیونی با اذعان به بادهای مخالف پیش روی اقتصاد کشور، اذعان کرد: برخی از شرکت ها دوران سختی را سپری کردند و برخی از افراد در یافتن شغل و برآوردن نیازهای اولیه با مشکل مواجه شدند.

شی در اظهاراتی که به طور گسترده توسط رسانه های دولتی منتشر شد، گفت: این وضعیت ذهن او را درگیر کرده است و شتاب بهبود اقتصادی را تحکیم و تقویت خواهد کرد.

ساعاتی قبل از صحبت شی، اداره ملی آمار چین نظرسنجی ماهانه شاخص مدیران خرید خود را منتشر کرد که نشان داد فعالیت کارخانه ها در این کشور در ماه دسامبر به پایین ترین سطح طی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس جمهور چین به وجود مشکلات اقتصادی اعتراف کرد

رییس جمهور چین به وجود مشکلات اقتصادی اعتراف کرد