مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 دی 1402 ساعت 16:052024-01-16پزشكي

مصرف نمک در کشور دو برابر حد استاندارد است


مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت بر کاهش مصرف نمک و افزایش مصرف روزانه لبنیات، تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، احمد اسماعیل زاده، در نشست خبری پویش ملی سلامت با محوریت تغذیه سالم، گفت: از اول تا هفتم بهمن ماه پویش جدیدی در ادامه پویش ملی سلامت خواهیم داشت.

در واقع این پویش جدید با موضوع نمک و شعار انتخاب همه: نمک کم، اما تصفیه شده یددار و سپس از هشتم تا پانزدهم بهمن ماه با موضوع لبنیات و شعار از کودکی تا پیری، لبنیات دوست سلامتی ، برگزار خواهد شد.

مصرف نمک در کشور دو برابر حد استاندارد وی با بیان اینکه یکی از عوامل خطر پرفشاری خون مصرف نمک زیاد است، افزود: طبق تحقیقات صورت گرفته مصرف نمک در کشور ما دو برابر حد استاندارد است.

نمکدان از سفره ها حذف شود اسماعیل زاده خاطرنشان کرد: نمک طعام و نمک پنهان در مواد غذایی نقش عمده ای را در تامین نمک روزمره مردم دارند.

توصیه ما این است که استفاده از نمک طعام در غذا و استفاده از نمک سر سفره غذا، کاهش یابد و همان میزان کم مصرف نیز از نوع نمک یُددار و تصفیه شده باشد.

وی افزود: خاک کشور ما یُد کمی دارد و در 40 سال گذشته یکی از برنامه های موفق وزارت بهداشت ریشه کنی اختلالات کمبود یُد در مردم به دنبال اجرای برنامه غنی کردن نمک با یُد بوده است و سازمان غذا و دارو بر اساس ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف نمک در کشور دو برابر حد استاندارد است

مصرف نمک در کشور دو برابر حد استاندارد است