مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 دی 1402 ساعت 09:552023-12-24اقتصادي

ذخیره سازی 250 هزار تن سیب زمینی در همدان


مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از توسعه ذخیره سازی سیب زمینی در استان خبر داد و گفت: 85 فقره سردخانه با ظرفیت 250 هزار تن محصول به بهره برداری رسیده و ضایعات سیب زمینی را از 25 درصد به سه درصد کاهش داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، حسن محمدی صبح امروز در کارگروه صنایع تبدیلی و غذایی کشاورزی در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به برنامه های مدون توسعه صنایع تبدیلی محصولی چون سیب زمینی در استان اظهار کرد: عمده محصول تولیدی استان سیب زمینی است از همین رو به منظور ارتقای بهره وری و ایجاد ارزش افزوده درصدد برآمدیم تا صنایع تبدیلی و تکمیلی در این حوزه توسعه یابد.

وی با بیان اینکه سالانه 950 هزار تن سیب زمینی بهاره و پاییزه در استان کشت می شود افزود: این رقم با احتساب سیب زمینی استان های همجوار که در استان ذخیره سازی می شوند به یک میلیون و 200 هزار تن می رسد به عبارتی برای این میزان محصول برنامه ریزی لازم است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در ادامه یادآور شد: برنامه اول مدیریت صنایع تبدیلی، ذخیره سازی این محصول استراتژیک است به طوری که با اجرای این برنامه ضایعات 25 درصدی کاهش یافته و در تمام طول سال محصول با کیفیت عرضه می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذخیره سازی 250 هزار تن سیب زمینی در همدان

ذخیره سازی 250 هزار تن سیب زمینی در همدان