مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 29 دی 1402 ساعت 17:102024-01-19اقتصادي

تلاش سازمان مالیاتی برای جلوگیری از فرار مالیاتی برخی اصناف


هر گونه واریزی به حساب های تجاری به عنوان درآمد حاصل از فروش تلقی می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، برای بسیاری از شهروندان این تجربه پیش آمده است که هنگام خرید کالا یا خدمت از یک واحد صنفی، فروشنده از مشتری درخواست می کند که مبلغ خرید کالا را به صورت کارت به کارت به حساب وی واریز کند و وقتی مشتری می گوید چرا از دستگاه پوز یا پایانه فروش استفاده نمی کنید، می گویند به خاطر بحث مالیات این کار را انجام می دهند.

این مسئله را پیش از این نیز خبرنگاران در نشست با داود منظور رییس پیشین سازمان امور مالیاتی مطرح کردند که وی پاسخ داد: ما حساب های تجاری را از حساب های شخصی جدا می کنیم و حساب تجاری حساب معرفی شده از سوی فعال تجاری است که به پرونده مالیاتی وی متصل است و هرگونه واریز به این حساب به عنوان درآمد حاصل از فروش تلقی و مشمول مالیات می شود.

وی این را هم گفته بود: حساب های شخصی افراد باید از حساب تجاری کاملاً جدا شود و حساب شخصی برای کارهای شخصی و حساب تجاری برای فعالیت تجاری استفاده شود.

سازمان امور مالیاتی اخیراً اعلام کرد: با  توجه به قوانین و مقررات موجود کلیه وجوه واریزی به حساب بانکی تجاری از کلیه طرق از جمله درگاه های الکترونیکی پرداخت، دستگاه ای کارتخوان، کارت به کارت، ساتنا و پایا به  عنوان درآمد حاصل از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش سازمان مالیاتی برای جلوگیری از فرار مالیاتی برخی اصناف

تلاش سازمان مالیاتی برای جلوگیری از فرار مالیاتی برخی اصناف