مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 دی 1402 ساعت 08:262024-01-15پزشكي

کودکان پرجنب و جوش بیش فعال اند یا بازیگوش؟


خبرگزاری فارس چهارمحال و بختیاری؛ همه انسان ها در مقاطعی از زندگی خود ممکن است بی توجهی یا عدم تمرکز را تجربه کنند؛ اما نشانه های اختلال کم توجهی را می توان به مراتب گسترده تر از این ها دانست، در زمان های گذشته زندگی ها ساده تر بود و جامعه انسان ها را به چالش نمی کشید پس اختلال ها هم چندان به چشم نمی آمدند.

امروزه بیش فعالی از جمله اختلالات رشدی کودکان محسوب می شود که شیوع آن روز به روز در حال افزایش است به طوری که نتایج آمارها از ابتلا سه کودک از هر 20 کودک خبر می دهد، این عارضه یکی از شایع ترین اختلالات روانپزشکی در کودکان زیر هفت سال به شمار می آید.

یکی از عوامل تاثیر گذار در میزان فراوانی این اختلال، جنسیت عنوان شده به طوری که بیان شده است پسران در حدود سه برابر بیشتر از دختران با آن درگیرند.

   یکی از خصوصیات بارز کودکان بیش فعال رها کردن کارها در نیمه راه یا عدم توانایی برای انجام درست کارها است، پس هر چقدر این کودک در بزرگسالی نیروی متخصصی باشد ولی نتواند کارها و وظایف خود را به درستی انجام دهد به مرور شغلش را از دست می دهد.

   نباید به هر کودک پر جنب و جوشی لقب بیش فعال داد زیرا بین این دو تفاوت های بسیاری وجود دارد میترا شهبازی فر موسس و مدیر مرکز مشاوره ارزیابی و درمان اختلالات یادگیری در کودکان در گفت و گو با خبرنگا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کودکان پرجنب و جوش بیش فعال اند یا بازیگوش؟

کودکان پرجنب و جوش بیش فعال اند یا بازیگوش؟