مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 دی 1402 ساعت 09:202024-01-11اقتصادي

توقیف 1586 دستگاه خودروی «شوتی» در خراسان جنوبی


رییس اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی گفت: توقیف خودروهای شوتی در استان طی 9 ماه گذشته در مقایسه با سال قبل رشدی 29 درصدی دارد و آمار آن نیز هزار و 586 دستگاه است.

- خبرگزاری فارس- خراسان جنوبی؛ یکی از معضلات اساسی که استان مرزی خراسان جنوبی با آن دست و پنجه نرم می کند معضل قاچاق سوخت وخطرات بسیاری ست که به این واسطه متحمل می شود.

چرا که خودروهای سوخت علاوه بر این که جان و مال خویش را به مخاطره می افکنند سبب به مخاطره افتادن جان و مال کاربران جاده ای خراسان جنوبی نیز می شوند به طوری که کشفیات قاچاق سوخت و حوادث ناشی از آن از پر تکرارترین اخبار حوادثی این استان به حساب می آید.

با این که مقابله با قاچاق سوخت در خراسان جنوبی به هر طریق ممکن از سوی نهادهای متولی انجام می شود اما باز هم شاهد قاچاق فور آن در استان و مخاطرات ناشی از خودروهای شوتی در محورهای مواصلاتی به ویژه محور بیرجند - نهبندان و سربیشه هستیم.

جالب این که کشف فرآوده های نفتی قاچاق نیز در 9 ماه امسال نسبت به سال گذشته در همین مدت 37 درصد افزایش دارد.

کارشناسان هم دلیل قاچاق فرآوده های نفتی را در خراسان جنوبی افزایش قیمت بسیار زیاد فرآورده های نفتی در آن سوی مرزها، وجود خودروهای فرسوده و خارج نشدن از ناوگان، دریافت سهمیه و وجود شغل های کاذب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توقیف 1586 دستگاه خودروی «شوتی» در خراسان جنوبی

توقیف 1586 دستگاه خودروی «شوتی» در خراسان جنوبی