مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 دی 1402 ساعت 08:502024-01-09سياسي

هشدار ایران نسبت به هرگونه اقدام تحریک آمیز آمریکا در دریای سرخ


سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نامه ای به شورای امنیت نسبت به هرگونه اقدام تحریک آمیز یا غیرمسؤولانه آمریکا که ممکن است صلح و امنیت منطقه و از جمله دریای سرخ را به خطر بیندازد هشدار داد.

- گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس؛ سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در خصوص اتهامات درباره دریای سرخ به شورای امنیت نامه نوشت.

این نامه در پی جلسه علنی اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد وضعیت دریای سرخ، که در 3 ژانویه 2024 تحت عنوان دستورکار حفظ صلح و امنیت بین المللی برگزار شد، تهیه شده است.

در نشست مزبور، نمایندگانی از آمریکا و رژیم اسراییل بار دیگر با سوءاستفاده از تریبون شورای امنیت، اتهامات بی اساس علیه جمهوری اسلامی ایران را مطرح کردند و به انتشار مطالب کذب و اطلاعات نادرست عمدی نیز پرداختند.

در این رابطه مایلم موارد ذیل تاکید نمایم: در این نامه آمده است: جمهوری اسلامی ایران ادعاهای بی اساس مطرح شده در این نشست را صریحاً محکوم و قاطعانه رد می کند.

این اتهامات غیرقابل اثبات و فاقد مدرک است.

جمهوری اسلامی ایران همواره برای امنیت دریایی و آزادی دریانوردی اهمیت زیادی قائل بوده و بر تعهد تزلزل ناپذیر خود به پایبندی به تعهدات بین المللی خود و حفظ صلح و امنیت در منطقه تأکید می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار ایران نسبت به هرگونه اقدام تحریک آمیز آمریکا در دریای سرخ

هشدار ایران نسبت به هرگونه اقدام تحریک آمیز آمریکا در دریای سرخ