مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 دی 1402 ساعت 08:452024-01-07اقتصادي

احداث 123 باب استخر ذخیره آب کشاورزی در سیستان و بلوچستان


مدیر آب و خاک و امور فنی و زیر بنایی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون 123 باب استخر ذخیره آب کشاورزی به حجم 18هزار و 500 متر مکعب در سیستان و بلوچستان احداث شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زاهدان، حسینعلی رمرودی امروز در بازدید از استخرهای ذخیره آب کشاورزی گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون با سرمایه گذاری افزون بر 150 میلیارد ریال و مشارکت کشاورزان، 123 باب استخر ذخیره آب کشاورزی به حجم 18هزار و 500 متر مکعب در سیستان و بلوچستان احداث شد.

مدیر آب و خاک و امور فنی و زیر بنایی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با اشاره به بحران کم آبی، مدیریت توزیع و مصرف آب در سطح باغ و مزرعه و جلوگیری از هدر رفت در مسیرهای انتقال که منجر به تنش یا کمبود در تامین نیاز آبی باغات و زراعت میگردد را ضروری برشمرد.

وی افزود: بدین منظور با احداث استخرهای ذخیره آب در ابتدای مسیر خروج آب قنوات وچاه ها، می توان اقدام به جمع آوری آب نموده و ضمن کاهش مدت زمان آبیاری و مدیریت آبیاری، میزان هدر رفت آب را به حداقل رساند.

 این مسئول گفت: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون تعداد 3423 باب استخر ذخیره آب به حجم 513 هزار مترمکعب در سطح استان احداث شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احداث 123 باب استخر ذخیره آب کشاورزی در سیستان و بلوچستان

احداث 123 باب استخر ذخیره آب کشاورزی در سیستان و بلوچستان