مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 دی 1402 ساعت 09:352024-01-01اقتصادي

سکوت وزیر جهاد کشاورزی موجب نگرانی کشاورزان و کارشناسان شد


وزیر جهاد کشاورزی سکوت را بشکند و روزه سکوت را شکسته و وارد میدان شود و اعلام کند چه برنامه ای دارد؟ - جمیل علیزاده شایق در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: سال زراعی که گذشت باتوجه به تنش های آبی تصور بر این بود که وضعیت تولید برنج کاهشی باشد ولی در کنار اینکه وضعیت آبی آنگونه که تصور می شد، نبود و کشاورزان هم از کشت ارقام پرمحصول استقبال کردند و عملکرد تولید  نسبت به سال قبل بیشتر نشد، کمتر هم نشد.

وی با بیان اینکه تولید برنج ما همان 2 میلیون و 250هزار تن بود و حدود 7 هزار و 500 هزار تن کسری داشتیم، تصریح کرد: اما اتفاقی که سال گذشته افتاد و برخوردی که مسوولان داشتند، تولید را تحت تاثیر قرار دارد.

دبیر انجمن برنج ایران با اعلام اینکه نتیجه همین اقدامات موجب شد برنج تولیدی 1401 در انبارها بماند، تصریح کرد: قیمتی هم که اعلام شد، کشاورز مجبور شد با همین قیمت محصولش را به فروش برساند و  برنج های 1402 در انبارها ماند.

علیزاده شایق با اشاره به واردات بی در و پیکر برنج، اظهار کرد:  در سال 1401 وزیر جهاد کشاورزی محدودیت واردات برنج را برداشت آن هم در زمانی که برنج داخلی درحال عرضه بود و براساس قانون واردات ممنوع بود و در کنار آن اصلا دقت نشد برنجی براساس ذائقه مردم وارد شود درنتیجه وضع آشفته ای پیش آمد، در شرایطی که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سکوت وزیر جهاد کشاورزی موجب نگرانی کشاورزان و کارشناسان شد

سکوت وزیر جهاد کشاورزی موجب نگرانی کشاورزان و کارشناسان شد