مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 دی 1402 ساعت 08:502023-12-24سياسي

«سرای آذریزدی» خانه ادبیات کودک و نوجوان ایران شد


خانه ادبیات کودک و نوجوان ایران، با عنوان «سرای آذریزدی» همزمان با آغاز زمستان 1402 در محل خانه مهدی آذریزدی، پدر ادبیات کودک و نوجوان ایران افتتاح شد.

- مژگان محمدیان، مدیر مؤسسه خانه ادبیات کودک و نوجوان ایران در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: رسالت سرای آذریزدی حفظ و حراست از گنجینه های ارزشمند فرهنگی و هنری همراه با انجام اقدامات علمی، پژوهشی و اجرایی است.

وی از جمله اهداف خانه ادبیات کودک و نوجوان ایران را ارتقای ادبیات و هنر در حوزه تخصصی کودک و نوجوان و نیز حفظ و اشاعه ادبیات فولکور در ایران نام برد و افزود: این خانه قصد دارد به دور از فعالیت های تکراری و موازی به تدوین برنامه های نوین بپردازد.

محمدیان گفت: سرای آذریزدی فراخوانی برای عضویت به شکل سنتی نخواهد داشت اما از تمام فعالان کودک و نوجوان که اعضای واقعی این خانه هستند جهت همراهی و مشارکت دعوت می کند.

مدیر مؤسسه خانه ادبیات کودک و نوجوان ایران تصریح کرد: این خانه، پاتوق والدین و فرزندان ایران زمین است و قرار است جایی باشد که در آن به صلح و آرامش برسیم و بزرگ و بزرگ تر شویم.

در آیین افتتاح خانه ادبیات کودک و نوجوان ایران، طرحی به نام فرش صلح یعنی بافت قالیچه توسط پنجاه هزار انسان، با هدف مخابره پیام صلح و آرامش به دنیا، اجرا شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«سرای آذریزدی» خانه ادبیات کودک و نوجوان ایران شد

«سرای آذریزدی» خانه ادبیات کودک و نوجوان ایران شد