مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 دی 1402 ساعت 13:102023-12-23اقتصادي

نرخ 86 درصدی باسوادی اتباع در قم


معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش گفت: در 3 سال گذشته بالغ بر 6 هزار نفر از اتباع باسواد شدند و طبق آخرین آمار درصد باسوادی اتباع در استان قم 86 درصد بوده که حدود 14 درصد از میانگین کشوری بالاتر هستیم.

- ایسنا/قم معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش گفت: در 3 سال گذشته بالغ بر 6 هزار نفر از اتباع باسواد شدند و طبق آخرین آمار درصد باسوادی اتباع در استان قم 86 درصد بوده که حدود 14 درصد از میانگین کشوری بالاتر هستیم.

غلامرضا رضایی معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم در نشست خبری که امروز 2دی ماه برگزار شد، با اشاره به سالروز تأسیس نهضت سوادآموزی عنوان کرد: امام خمینی (ره) در اهمیت سواد آموزی فرمودند، از جمله حوائج اولیه برای هر ملتی در ردیف بهداشت و مسکن بلکه مهم تر از آن ها آموزش برای همگان است؛ مقام معظم رهبری نیز تاکید کردند، آموزش به افراد بی سواد و آشنا کردن آنان با علم و دانش حسنه ای بزرگ است.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب 47 درصد باسواد داشتیم اما امروز باسوادی در گروه سنی 10 تا 49 سال به حدود 98 درصد رسیده است و لذا 51 درصد رشد را شاهد بودیم که همه از برکات جمهوری اسلامی است.

رضایی افزود: درصد باسوادی زنان در گروه سنی 6 سال به بالا از حدود 34 درصد اوایل انقلاب به حدود 88 درصد رسیده است و در باسوادی مردان از حدود 64 درصد به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نرخ 86 درصدی باسوادی اتباع در قم

نرخ 86 درصدی باسوادی اتباع در قم