مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 دی 1402 ساعت 10:052024-01-20اجتماعي

نگذاریم گونه های جانوری خراسان جنوبی به سرنوشت ببر مازندران دچار شوند


مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: 14گونه جانوری استان در فهرست سرخIUCN قراردارد و  45گونه نیز جانوری استان در ضمیمه های کنوانسیون CITES واقع شده اند، - ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: 14گونه جانوری استان در فهرست سرخIUCN قراردارد و  45گونه نیز جانوری استان در ضمیمه های کنوانسیون CITES واقع شده اند، تصریح کرد: اگر برای حفاظت گونه های ارزشمند و در خطر انقراض اقدام لازم صورت نگیرد، درآینده ای نه چندان دورشاهد انقراض اینگونه های ارزشمند خواهیم بود.

اسدالله حاتمی در گفت و گو با ایسنا از خراسان جنوبی، گفت: امروزه گونه ها و زیستگاه های گونه های مختلفی تحت تأثیر عوامل تهدید کننده متعددی قرار دارند که هم به صورت انفرادی و هم تجمعی بر روی آنها تأثیر گذاشته و روند جمعیتی بسیاری از گونه ها را کاهشی کرده است.

وی افزود: مهم ترین عوامل محرکه این تهدیدات تغییر کاربری اراضی شامل تخریب و از بین رفتن زیستگاه ها، شکار غیر مجاز و تجارت غیر قانونی حیات وحش گیاهی و جانوری، بهره برداری بیش از حد از گونه های گیاهی و جانوری، معرفی گونه های بیگانه، انواع آلودگی ها، بیماری ها و تغیرات اقلیمی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با اشارهه به اینکه بخش اعظم وسعت استان خراسان جنوبی را مناطق خشک و نیمه خشک تشکیل می دهد، ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگذاریم گونه های جانوری خراسان جنوبی به سرنوشت ببر مازندران دچار شوند

نگذاریم گونه های جانوری خراسان جنوبی به سرنوشت ببر مازندران دچار شوند