مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 دی 1402 ساعت 19:152023-12-24سياسي

لزوم معرفی تمدن جیرفت با برگزاری همایش های باستان شناسی


با توجه به قدمت تمدن جیرفت، برگزاری همایش های باستان شناسی جیرفت و استفاده از اظهار نظر محققین داخلی و خارجی درباره آثار تاریخی جیرفت لازم است.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از جیرفت، حجت الاسلام میثم تارم، امروز در دیدار با سیدمنصور سیدسجادی سرپرست گروه کاوش کُنارصندل، اظهار داشت: تمدن باستانی جیرفت تاریخ را تکان داده، لازم است هر چه زودتر ابعاد بیشتری از این تمدن به دنیا معرفی شود.

امام جمعه شهرستان جیرفت به کاوش های دهه 80 و برگزاری همایش های متعدد بین المللی توسط دکتر یوسف مجیدزاده در آن دوره اشاره و خواستار برگزاری همایش های باستان شناسی در جهت استفاده از رای و نظر محققین داخلی و خارجی و همچنین معرفی و شناسانده شدن بیشتر تمدن جیرفت شد.

حجت الاسلام تارم گفت: کاوش ها و تحقیقات جدید در کُنارصندل که با وقفه طولانی 16 ساله در دولت  مردمی آیت الله رییسی آغاز شده جای تشکر و قدردانی دارد.

وی در ادامه ابراز داشت: امیدواریم با توجه به تجارب گروه کاوش در کاوش های پیش رو نتایج خوبی برای شهرستان جیرفت، استان کرمان و کشور را شاهد باشیم.

سیدمنصور سیدسجادی نیز در این دیدار، ضمن اشاره به تجربه های باستان شناسی خود از کاوش در مناطق مختلف کشور، بیان داشت: ما سعی کردیم هر جا کار انجام می دهیم علاوه بر باستان شناسی، گرهی از مشکلات مردم آن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم معرفی تمدن جیرفت با برگزاری همایش های باستان شناسی

لزوم معرفی تمدن جیرفت با برگزاری همایش های باستان شناسی