مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 دی 1402 ساعت 23:202024-01-13بين الملل

هشدار حماس درباره تلاش اسراییل برای اشغال منطقه مرزی بین مصر و فلسطین


هشدار حماس درباره تلاش اسراییل برای اشغال منطقه مرزی بین مصر و فلسطین - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، سامی ابوزهری رییس بخش سیاسی جنبش حماس در خارج از فلسطین تأکید کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به خوبی می داند که نخواهد توانست به اهداف خود در غزه دست پیدا کند.

ابوزهری به شبکه الجزیره گفت: نسبت به هر اقدام اسراییل برای اشغال محور فیلادلفیا هشدار می دهیم؛ زیرا این مسئله به معنای یک گام حرکت به سمت کوچاندن [اجباری مردم فلسطین] است.

در ادامه تلاش صهیونیستها برای اشغال محور فیلادلفیا، شبکه 12 این رژیم امروز شنبه خبر داد که اسراییل به مصر اعلام کرده است عملیات نظامی را آغاز خواهد کرد تا کنترل محور فیلادلفیا را به دست گیرد .

موقعیت محور فیلادلفیا   جاده صلاح الدین معروف به فیلادلفیا گذرگاه مرزی کم عرضی است که مصر را از نوار غزه جدا می کند و طبق توافق مصر و رژیم صهیونیستی در سال 1979 میلادی منطقه ای حائل میان مصر و غزه (که آن زمان در اشغال صهیونیست ها بود) است.

رژیم صهیونیستی تا سال 2005 میلادی که از غزه عقب نشینی کرد، بر آن جاده سیطره داشت و حال به دنبال اشغال مجدد آن است تا مرز مصر و غزه کاملاً به دست صهیونیستها بیافتد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار حماس درباره تلاش اسراییل برای اشغال منطقه مرزی بین مصر و فلسطین

هشدار حماس درباره تلاش اسراییل برای اشغال منطقه مرزی بین مصر و فلسطین