مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 دی 1402 ساعت 16:202023-12-30سياسي

وضعیت قرمز آبی در آذربایجان


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه تنش آبی در استان مشهود است، گفت: نیازمند اجرای برنامه های مناسبی برای پیشگیری از مشکلات سال آینده در بخش آب شرب و کشاورزی هستیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، جبار علی ذاکری، معاون عمرانی استاندار ظهر امروز در هفتمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان آذربایجان شرقی، با اشاره به چالش های آبی استان در سال جاری، اظهار کرد: وضعیت کنونی نشان می دهد که نیازمند حرکت های جدی مشترک برای جلوگیری از تکرار چالش های آبی استان در سال های آتی هستیم.

وی تاکید کرد: باید اقدامات عملی در این زمینه انجام شود و اثربخشی برنامه ها و اقدامات را ببینیم؛ چرا که تنش آبی در استان مشهود بوده و نیازمند اجرای برنامه های مناسبی برای پیشگیری از مشکلات سال آینده در بخش آب شرب و کشاورزی هستیم.

ذاکری با اشاره به خشکی سد نهند تبریز در سال جاری و تلاش مجموعه آب استان جهت جایگزینی منابع دیگر آبی شهر، گفت: طرح های جایگزین سد نهند، کار خاصی بود و از بعد مهندسی، یک کار نشدنی را شدنی کردند.

در این راستا با مدد حق و علی رغم مشکلات ایجاد شده، اجرایی شد.

وی افزود: البته این اقدامات صرفا مُسکّن بوده و کار اساسی برای این حوزه، تکمیل رینگ 16 کیلومتری شرق تبریز است که اتفاق مبارکی خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت قرمز آبی در آذربایجان

وضعیت قرمز آبی در آذربایجان