مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 دی 1402 ساعت 16:352023-12-27بين الملل

الی کوهن در میانه جنگ غزه برکنار می شود؟


رسانه های عبری از روز گذشته با انتشار گزارش هایی از احتمال برکناری وزیر امور خارجه اسراییل الی کوهن در پایان ماه جاری و به دلیل افزایش اختلافات در کابینه تل آویو خبر می دهند.

- گروه بین الملل خبرگزاری فارس؛ جروزالم پست روز دوشنبه 25 دسامبر در خبر مهمی اعلام کرد که علی رغم درگیری و جنگ، چرخش برنامه ریزی شده در وزارت امور خارجه روز یکشنبه 31 دسامبر انجام و یسراییل کاتس جایگزین الی کوهن خواهد شد .

بعد از انتشار این خبر، کوهن در گفت وگویی مطبوعاتی با روزنامه یدیعوت آحارانوت درباره رفتنش گفت که من به توافق دولت احترام می گذارم، اما فکر می کنم انجام این کار در زمان جنگ درست نیست .

وزیر خارجه کابینه تل آویو که از تقلیل اختیارات و به حاشیه رانده شدن جایگاهش طی جنگ غزه ناراحت است، این سوال را مطرح کرد که چرا ما باید در بحبوحه جنگ، سِمَت رهبری یکی از مهم ترین وزارتخانه ها را تغییر دهیم؟ چرا این برای نتانیاهو انقدر مهم است؟ انزوای کوهن در بین اعضای کابینه نتانیاهو رسانه های عبری عملکرد کوهن در مقایسه با سایر وزرای خارجه تل آویو را ضعیف و دلایل اشتباهاتش را رقابت های شخصی  و خطاهای محاسباتی در کابینه توصیف کردند.

اوج بحران آفرینی وزیر خارجه فعلی تل آویو، درز خبر و تصاویر دیدارش با همتای لیبیایی نجلا المنقوش بود که موج جدیدی از تحرک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الی کوهن در میانه جنگ غزه برکنار می شود؟

الی کوهن در میانه جنگ غزه برکنار می شود؟