مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 دی 1402 ساعت 09:152024-01-13بين الملل

خیز پارلمان اتحادیه اروپا برای تحریم بی سابقه مجارستان


یک نماینده بانفوذ فنلاندی در پارلمان اروپا اعلام کرد حدود 120 نماینده پارلمان اروپا در استراسبورگ طوماری را امضا کرده اند تا مجارستان را از حق رای در اتحادیه اروپا محروم کنند.

- یک نماینده بانفوذ فنلاندی در پارلمان اروپا اعلام کرد حدود 120 نماینده پارلمان اروپا در استراسبورگ طوماری را امضا کرده اند تا مجارستان را از حق رای در اتحادیه اروپا محروم کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ماده 7 به پارلمان اتحادیه اروپا اجازه می دهد تا یکی از اعضای خود را به دلیل نقض مداوم ارزش های این نهاد مانند حقوق بشر، دموکراسی، برابری و حاکمیت قانون، تعلیق کند.

اگر یک سوم اعضای کمیسیون اروپا و اکثریت دو سوم در پارلمان 705 عضوی موافقت کنند، اکثریت واجد شرایط می تواند حقوق یک عضو از جمله حق رای در شورای اروپا را به حالت تعلیق درآورند.

پتری سارواما، نماینده پارلمان اروپا از فنلاند روز جمعه در ایکس (توییتر سابق) نوشت، این طومار به تازگی به جریان افتاده و تاکنون 120 امضا جمع آوری کرده است.

سارواما، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان را متهم کرده که اتحادیه اروپا را بر سر کمک به اوکراین گروگان نگه داشته و تاکید کرد که سلب حقوق او تنها راه حفاظت از ارزش های اتحادیه اروپا و تضمین عملکرد فرآیندهای تصمیم گیری در این بلوک است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خیز پارلمان اتحادیه اروپا برای تحریم بی سابقه مجارستان

خیز پارلمان اتحادیه اروپا برای تحریم بی سابقه مجارستان