مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 دی 1402 ساعت 18:402024-01-06اقتصادي

کاهش 38 درصدی میانگین بارش در همدان نسبت به بلندمدت


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه میانگین بارش نسبت به بلندمدت 38 درصد کاهش داشته است گفت: برنامه ریزی ها برای عبور از تابستان 1403 در حال انجام است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، فرهاد بختیاری فر عصر امروز در جمع خبرنگاران در سالن جلسات آبفا با بیان اینکه پیش بینی بارش ها در پاییز امسال محقق نشد افزود: میانگین بارش نسبت به بلندمدت 38 درصد کاهش داشته که همین موضوع موجب بروز مشکلاتی شده است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات مدیریت بحران در شرکت آبفا و مدیریت بحران در استانداری گفت: منابع و مصارف آب مورد بررسی قرار گرفته و برنامه ریزی ها برای عبور از تابستان سال آینده در حال انجام است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان همدان در رابطه با منابع آبی شهر همدان، تصریح کرد: 60 درصد آب شهر همدان از سد تالوار و 40 درصد از چاه های آبی که در مالکیت آبفا است، تأمین می شود.

وی گفت: سد اکباتان نیز از منابع تأمین آب شرب همدان است که برای مواقع استراتژیک در نظر گرفته شده و در حال حاضر به میزان خیلی کم از آن بهره برداری می شود تا از مدار خارج نشود.

بختیاری فر افزود: دو منبع فصلی برای فصول غیر زراعی یعنی رودخانه عباس آباد و خاکو نیز از منابع تأمین آب شرب شهر همدان هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 38 درصدی میانگین بارش در همدان نسبت به بلندمدت

کاهش 38 درصدی میانگین بارش در همدان نسبت به بلندمدت