مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 دی 1402 ساعت 23:202023-12-27اجتماعي

افزایش 250 هزار نفری جمعیت هنرجویان هنرستانی در دولت سیزدهم


عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش گفت: هم اکنون در دولت سیزدهم، حدود 250 هزار نفر به جمعیت دانش آموزی هنرستان ها اضافه شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری فارس، محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در کارگروه توسعه آموزش های فنی و حرفه ای استان فارس در شیراز افزود: عدم نیاز به مدرک دانشگاهی در تعداد قابل توجهی از مشاغل و اشتغال با مدرک دیپلم نشان از نیاز ضروری به آموزش مهارت به دانش آموزان دوره متوسطه دارد.

وی در ادامه افزود: تقویت آموزش های فنی و حرفه ای به منظور تربیت سرمایه انسانی و نیروی کار مولد برای پیشرفت کشور باید دنبال گردد و نگاه و رویکرد در آموزش و پرورش در این زمینه مشارکت با همه دستگاه ها است.

عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ساحت های سند تحول بنیادین، تصریح نمود: بر اساس سند تحول، 6 ساحت مدنظر است که یکی از آنها اقتصادی حرفه ای است که به این مساله می پردازد و در همین راستا در دوره اول متوسطه با تاکید بر هدایت تحصیلی مطلوب و مهارت محوری و فراهم نمودن بستر آموزش یک مهارت را در دوره اول متوسطه و دوره دوم متوسطه نظری به صورت تخصصی دنبال گردد تا شاهد رشد اقتصادی کشوردر آینده نزدیک باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 250 هزار نفری جمعیت هنرجویان هنرستانی در دولت سیزدهم

افزایش 250 هزار نفری جمعیت هنرجویان هنرستانی در دولت سیزدهم