مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 دی 1402 ساعت 11:202024-01-14سياسي

صدور 819 رای جایگزین حبس در محاکم زرند طی سال جاری/ صدور احکام عام المنفعه


در سال جاری با همت و تشخیص قضات دادگاه های کیفری شهرستان تعداد 819 حکم جایگزین حبس برای مرتکبین جرائم سبک در نظر گرفته شده است.

- ایسنا/کرمان رییس دادگستری شهرستان زرند گفت: در سال جاری با همت و تشخیص قضات دادگاه های کیفری شهرستان تعداد 819 حکم جایگزین حبس برای مرتکبین جرائم سبک در نظر گرفته شده است.

ابوالفضل فرحبخش 24 دی ماه در نشست با قضات شهرستان زرند اظهار کرد: با غالب شدن رویکرد حبس زدایی در قوه قضاییه، همه دستگاه های دولتی و نهادهای مردمی و عامه مردم می توانند هم راستا با دستگاه قضایی زرند در اصلاح مجرمان نقش ایفا کنند.

وی افزود: رویکرد دادگستری در جهت حبس زدایی با استفاده از تعلیق، تعویق مراقبتی و صدور آراء جایگزین حبس، بستری مناسب برای اصلاح مجرمان سبک است.

رییس دادگستری زرند ادامه داد: رویکرد تعلیق و تعویق مراقبتی روشی است که در آن فرد مجرم به جای تحمل حبس در زندان به روش های جایگزین در مدت معینی به ارائه خدمت عام المنفعه در دستگاه های دولتی می پردازد.

وی افزود: هدف از رویکرد حبس زدایی، جلوگیری از آسیب های زندان برای افراد و جامعه است لکن این موضوع تنها به عنوان یک فرصت برای اصلاح فرد به او داده می شود و در صورت تکرار خطا، حکم جایگزین لغو و تکرار جرم در تشدید مجازات برای ایجاد بازدارندگی از سوی قضات عادل دستگاه قضایی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدور 819 رای جایگزین حبس در محاکم زرند طی سال جاری/ صدور احکام عام المنفعه

صدور 819 رای جایگزین حبس در محاکم زرند طی سال جاری/ صدور احکام عام المنفعه