مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 دی 1402 ساعت 12:002023-12-28اقتصادي

بیش از پنج هزار و 275 هکتار کشت قراردادی در شهرستان تبریز ثبت شد


مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز، گفت: تاکنون در زمینه اجرای طرح کشت قراردادی برای پنج هزار و 276هکتار از اراضی شهرستان تبریز قرارداد ثبت شده است.

- ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز، گفت: تاکنون در زمینه اجرای طرح کشت قراردادی برای پنج هزار و 276هکتار از اراضی شهرستان تبریز قرارداد ثبت شده است.

ابراهیم فرقانی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طرح کشت قراردادی به منظور افزایش سود کشاورزان، حذف واسطه ها، افزایش کیفیت و کمیت محصولات و کاهش ریسک بازار انجام می پذیرد که در این میان در شهرستان تبریز تاکنون در زمینه گندم آبی 2941 هکتار؛ گندم دیم 1242 هکتار؛ کلزا 881 هکتار؛ گلرنگ 5 هکتار و کاملینا 7.

5 هکتار کشت قراردادی ثبت شده است.

وی افزود: کشت قراردادی، نوعی برنامه تولید در کشاورزی است که براساس آن بین کشاورز به عنوان تولید کننده و دولت به عنوان خریدار قراردادی شامل شرایط تولید و بازاریابی خرید محصول منعقد می شود و در جریان آن، کشاورزان متقاضی که توان تامین نهاده های مورد نیاز را ندارند، براساس برنامه اعلام شده به کشت نوع خاصی از محصول که بیشتر شامل غلات و دانه های روغنی است، می پردازند.

وی اضافه کرد: برمبنای این قرارداد، کشاورزان در پایان فصل کشت، محصول برداشت شده خود را به قیمت تضمینی اعلام شده به مراکز خرید ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از پنج هزار و 275 هکتار کشت قراردادی در شهرستان تبریز ثبت شد

بیش از پنج هزار و 275 هکتار کشت قراردادی در شهرستان تبریز ثبت شد