مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 دی 1402 ساعت 20:152024-01-16اقتصادي

کاهش سفته بازی با بخشنامه جدید بانک مرکزی/ سیاست جدید در حوزه طلا؛ نویدبخش شفافیت


محمدرضا اکبری جور با تأکید بر اینکه منع بانک ها از صدور گواهی سپرده سکه بدون مجوز بانک مرکزی می تواند جلوی سفته بازی ها در این حوزه را بگیرد، - کاهش سفته بازی با بخشنامه جدید بانک مرکزی/ سیاست جدید در حوزه طلا؛ نویدبخش شفافیت محمدرضا اکبری جور با تأکید بر اینکه منع بانک ها از صدور گواهی سپرده سکه بدون مجوز بانک مرکزی می تواند جلوی سفته بازی ها در این حوزه را بگیرد، گفت: سیاست جدید در حوزه طلا نویدبخش شفافیت خواهد بود.

محمدرضا اکبری جور، کارشناس بازار پول و ارز در گفتگو با ایسنا با اشاره به این که بانک مرکزی به تازگی بخشنامه ای را ابلاغ کرده است که براساس آن بانک ها نباید گواهی سپرده سکه را بدون مجوز بانک مرکزی صادر کنند، گفت: هدف بانک مرکزی از این اقدام جلوگیری از سفته بازی است و هرچه تسلط بانک مرکزی بر فعالیت های بانک ها بیشتر باشد، به نفع نظام بانکی هم خواهد بود.

وی اضافه کرد: این موضوع علاوه بر بازار طلا و سکه در بازار پول اثر مثبت خواهد داشت و در ادامه اقتصاد نیز از این موضوع متاثر خواهد شد.

اکبری جور بیان داشت: در حال حاضر در نظام بانکی، بانک ها اختیاراتی دارند، ولی نباید این اختیارات به گونه ای باشد که هر بانکی هر کاری که دلش بخواهد انجام دهد؛ بلکه باید یک همکاری متقابل و همراهی و تایید مستقیم بانک مرکزی وجود داشته باش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش سفته بازی با بخشنامه جدید بانک مرکزی/ سیاست جدید در حوزه طلا؛ نویدبخش شفافیت

کاهش سفته بازی با بخشنامه جدید بانک مرکزی/ سیاست جدید در حوزه طلا؛ نویدبخش شفافیت