مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 دی 1402 ساعت 10:102024-01-15بين الملل

انگلیس 20 هزار سرباز برای رزمایش ناتو در اروپا مستقر می کند


وزارت دفاع انگلیس امروز دوشنبه اعلام کرد در نیمه اول سال جاری میلادی 20 هزار سرباز را به عنوان بخشی از رزمایش بزرگ ناتو به سراسر اروپا به همراه کشتی های جنگی و جنگنده ها اعزام خواهد کرد.

- وزارت دفاع انگلیس امروز دوشنبه اعلام کرد در نیمه اول سال جاری میلادی 20 هزار سرباز را به عنوان بخشی از رزمایش بزرگ ناتو به سراسر اروپا به همراه کشتی های جنگی و جنگنده ها اعزام خواهد کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این استقرار شامل 16000 سرباز ارتش بریتانیا است که از فوریه تا ژوئن در اروپای شرقی مستقر خواهند شد؛ یک گروه ناو هواپیمابر و همچنین هواپیماهای تهاجمی و نظارتی F35B.

به نقل از رویترز، رزمایش Steadfast Defender 24 ناتو به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس این ائتلاف غربی برگزار خواهد شد.

گرانت شپس، وزیر دفاع انگلیس گفت: امروز می توانم اعلام کنم که بریتانیا حدود 20000 سرباز را برای شرکت در یکی از بزرگ ترین مانورهای ناتو از زمان پایان جنگ سرد خواهد فرستاد.

شپس در مورد این رزمایش توضیح داد: این باعث خواهد شد که نظامیان ما با همتایان خود از 30 کشور ناتو و همچنین سوئد قدرت هایشان را متحد کنند و بیمه حیاتی در برابر تهدید پوتین ارائه دهند.

پس از آنکه ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه تقریباً دو سال پیش دستور حمله به اوکراین را صادر کرد، ائتلاف ناتو تعداد نیروهای آما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انگلیس 20 هزار سرباز برای رزمایش ناتو در اروپا مستقر می کند

انگلیس 20 هزار سرباز برای رزمایش ناتو در اروپا مستقر می کند