مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 دی 1402 ساعت 14:002024-01-13اقتصادي

مبارزه با بیماری های مهم گندم و جو در سطح 13980 هکتار انجام شد


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اعلام کرد: مبارزه با بیماری های مهم گندم و جو در سطح 13980 هکتار انجام شد.

- ایسنا/اردبیل رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اعلام کرد: مبارزه با بیماری های مهم گندم و جو در سطح 13980 هکتار انجام شد.

به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، نوبخت اژدری با اعلام این خبر افزود: در سال زراعی جاری 384877 هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم و جو رفته است و عملیات ضد عفونی بر علیه بیماریهای قارچی نیز به میزان 40619 تن صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در سال زراعی جاری بالا بودن حدود چهار درجه ای متوسط دمای هوا در فصل پاییز نسبت به بلندمدت و عدم وقوع یخبندان موجب بروز و طغیان تعدادی از عوامل خسارت زا از جمله شته روسی و شته سبز گندم و پروانه پشت الماسی موسوم به بید کلم در زراعت های پاییزه گندم، جو و کلزا شده است.

اژدری گفت: وضعیت امسال کاملاَ متفاوت از سالهای گذشته است و در یک شرایط کاملا استثنایی مبارزه با علفهای هرز ترپک، خردل وحشی، چچم و بروموس درسطح 6920 هکتار در مناطق شمالی استان انجام شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: کارشناسان اجرایی جهاد کشاورزی استان با تشخیص به موقع شیوع این آفات با همکاری کشاورزان به خوبی توانستند با اجرای تدابیر پیشگیرانه مانع از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبارزه با بیماری های مهم گندم و جو در سطح 13980 هکتار انجام شد

مبارزه با بیماری های مهم گندم و جو در سطح 13980 هکتار انجام شد