مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 دی 1402 ساعت 12:452023-12-27اقتصادي

تولید سالانه 6 میلیون تن قیر در کشور


رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی گفت: سالانه 6 میلیون تن قیر در کشور تولید و روانه بازار مصرف می شود.

- ایسنا/آذربایجان غربی رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی گفت: سالانه 6 میلیون تن قیر در کشور تولید و روانه بازار مصرف می شود.

محمد مهدی حیدری،6 دی ماه در حاشیه بازدید واحدهای تولیدی قیر ارومیه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از میزان تولیدی قیر در کشور حدود 2 میلیون تن برای مصرف داخلی بوده و باقی صادرات می شود.

وی ادامه داد: 180 واحد تولید کننده قیر در کشور وجود دارد که حدود 50 واحد گواهی استاندارد را از سوی وزارت راه وشهرسازی دریافت کردند و ساماندهی باقی واحدها نیز انجام می گیرد.

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی گفت: بازدید از کارخانه های تولیدی قیر مورد توجه است و با توجه به اینکه بزرگترین مصرف کننده قیر وزارت راه و شهرسازی بوده نظارت و کنترل و تهاتر قیر در کشور به وزارت واگذار شده است.

حیدری افزود: کیفیت تولیدی قیر در اولویت بوده و واحدهای تولیدی گواهینامه فنی را باید اخذ کنند.

وی با اشاره به اینکه کیفیت تولیدی قیر در آذربایجان غربی مناسب بوده، افزود: در آذربایجان غربی چهار مجموعه تولید کننده با ظرفیت 500 هزار تن در سال و 4 هزار تن در روز در حال فعالیت اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید سالانه 6 میلیون تن قیر در کشور

تولید سالانه 6 میلیون تن قیر در کشور