مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 دی 1402 ساعت 20:552024-01-17سياسي

حرکت به سمت حکمت بنیان شدن، رسالت جدید دانشگاه هاست


رییس دانشگاه هنر اسلامی تبریز با تاکید براینکه رسالت اصلی این دانشگاه تربیت هنرمند متخصص متعهد هست، گفت: رسالت جدیدی که برای دانشگاه ها تعریف شده حرکت به سمت حکمت بنیان شدن دانشگاه ها است.

- سجاد پاکزاد روز چهارشنبه، 27 دی در اولین نشست مشترک دانشگاه هنر اسلامی تبریز با شهرداران استان، افزود: واژه حکمت بنیان در خصوص دانشگاه ها عمر زیاد طولانی ندارد ولی در ایران از این مقوله بسیار استفاده شده و دانشگاه های قدیمی ایران حکمت بنیان بودند.

وی ادامه داد: آنچه که در دانشگاه حکمت بنیان اصل است این است که علم و دانش موجود نافع باشد در واقع به این معنی که خیر کثیر در آن وجود داشته باشد.

پاکزاد اظهار کرد: یکی از مظاهر علم نافع این است که دانشگاه بتواند نیازهای جامعه را شناسایی کرده و با توجه به تخصص و تجربه ای که دارد بتواند این نیازها را رفع کرده و راه حلی برای آن ارائه دهدتا این نیاز را در مسیر اجرایی شدن حل این مسئله حرکت دهد.

وی ادامه داد: دانشگاه هنر اسلامی تبریز که تنها دانشگاه هنر اسلامی در کشور است باید نقش خود را به خوبی در شهر اولین ها ایفا کند.

وی با اشاره به اینکه نگاه ما به شهر به مثابه یک پیکر زنده است که روح دارد و هنر نیز از این جنس است، اضافه کرد: شهرداران نیز در راستای عمل به رسالت خود که آبادانی شهرهاست صرفاً به بحث کال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حرکت به سمت حکمت بنیان شدن، رسالت جدید دانشگاه هاست

حرکت به سمت حکمت بنیان شدن، رسالت جدید دانشگاه هاست