مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 دی 1402 ساعت 05:002023-12-22پزشكي

تراپیست کیست و چه زمانی باید به او مراجعه کرد؟


متخصص روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی درباره این که چه زمانی باید به روانپزشک و یا روانشناس مراجعه کرد، گفت: اگر در سه حوزه تفکر، هیجان و رفتار دچار مشکل شده اید به روانشناس بالینی و یا روانپزشک مراجعه کنید، - این متخصصان تشخیص می دهند که به چه طیفی از درمان نیاز دارید.

 دکتر جمال شمس  در تعریف روان، اظهار کرد: مغز انسان عملکرد منحصربه فردی دارد که رفتار، هیجان و تفکر را شکل می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی با بیان اینکه بخش مهم عملکرد مغز به تفکرات و هیجانات مربوط است، افزود: تنظیم هیجانات، واکنش و رفتار به این معنی که چگونه با دیگران ارتباط برقرار و یا رفتار کنیم و یا در هر موقعیتی چه واکنشی از خودمان نشان دهیم، مربوط به حوزه روان است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه، ادامه داد: مغز برای حرکت، تکلم و واکنش، کار انجام می دهد ضمن اینکه گلوکوز نیز مصرف می کند و به انرژی نیاز دارد.

او با تاکید براینکه عملکرد روان و مغز نیز مثل سایر بخش های بدن است، اضافه کرد: بیماری های روان هیچ تفاوتی با سایر بیماری ها مثل بیماری معده، قلبی و ریوی ندارد بنابراین نیازمند درمان است.

وی با اشاره به اینکه مواد شیمیایی در عملکرد مغز انسان موثر است، گفت: گیرنده ها و تحریکات الکتریکی می تواند فعالیت های مغز را به هم بریزد و یا آن را دچار اختلال کند، در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تراپیست کیست و چه زمانی باید به او مراجعه کرد؟

تراپیست کیست و چه زمانی باید به او مراجعه کرد؟