مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 دی 1402 ساعت 08:252024-01-03پزشكي

تفاوت اجرای پویش سلامت در شهرهای کوچک و بزرگ


معاون فنی مرکز مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت با تاکید بر اهمیت پیگیری بیماران پس از اتمام پویش ملی سلامت، گفت: باید کسانی را که به عنوان موارد محتمل و مشکوک بیماری شناسایی شدند پیگیری کنیم تا ابتلای آنها تایید و بعد مداخلات لازم برایشان انجام شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک .

دکتر علیرضا مهدوی در گفت وگو با ایسنا، با تاکید بر اهمیت شناسایی زودهنگام بیماری های غیرواگیر، گفت: پیش از شیوع کرونا هم در این زمینه بسیج ملی فشارخون بالا را راه اندازی کردیم که متاسفانه با شروع پاندمی کرونا نه تنها نتوانستیم ادامه پیگیری های بسیج را اجرا کنیم بلکه حتی خدمات روتین و معمول هم افت کرد به شکلی که هنوز هم با این که موارد کرونا به شدت کاهش یافته است اما ما در این زمینه به سختی به شرایط پیش از کرونا بازگشته ایم اما با این حال شیوع دیابت و فشارخون افزایشی بوده است.

وی افزود: بیماری های غیرواگیر، بیماری های مزمنی هستند که عوارض خود را طی سال ها و بعضا دهه ها بعد نشان می دهند و هزینه های سنگینی دارند.

متاسفانه به دلیل آنکه عوارض آنها به سرعت مشهود نیست مردم هم اهمیت کمتری به بیماری های غیرواگیر نسبت به بیماری های واگیر می دهند.

به شکل ویژه تر پس از کرونا مردم نسبت به بیماری های واگیردار حساسیت بیشتری دارند اما چندان به فکر بیماری های غیروا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تفاوت اجرای پویش سلامت در شهرهای کوچک و بزرگ

تفاوت اجرای پویش سلامت در شهرهای کوچک و بزرگ