مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 دی 1402 ساعت 01:302023-12-31فرهنگي

دومین شب تئاتر شاهین شهر و تجلیل از استاد اسدالله بابایی


دومین شب تئاتر شاهین شهر با موضوع «آیین ها و سوگواره های نمایشی»، با تجلیل از استاد اسدالله بابایی، پیشکسوت عرصه هنرهای نمایشی، در تالار شیخ بهایی این شهر برگزار شد.

- ایسنا/اصفهان دومین شب تئاتر شاهین شهر با موضوع آیین ها و سوگواره های نمایشی ، با تجلیل از استاد اسدالله بابایی، پیشکسوت عرصه هنرهای نمایشی، در تالار شیخ بهایی این شهر برگزار شد.

در ابتدای این شب تئاتر که یکشنبه (10 دی ) در تالار شیخ بهایی شاهین شهر برگزار شد، منصور قربانی، رییس دفتر تخصصی هنرهای ملی و آیینی اداره هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به فلسفه به وجود آمدن نمایش آیینی، گفت: آیین ها از ابتدا در جریان زندگی انسان ها وجود داشته و به نوعی در نهاد بشری بوده و یک رخداد و رویداد نیستند.

آیین ها برگرفته از برخی مسائل مانند ترس و امیدواری انسان است و بشر برای فرار از این ترس های طبیعی و غیرطبیعی و پناه بردن به جایی و یا برای امیدوار شدن نسبت به آینده، توسل هایی انجام می داد و در واقع به چیزی دخیل می بست و پناه می برد.

او ادامه داد: این اقدامات به مرور شکلِ آیین به خود گرفت و سپس برای این که به نظم رسیده، همگانی شود و تجمع و همبستگی ایجاد کند، در کنار هم قرار گرفت و نهایتاً از ابزارهایی مانند حرکات موزون و یا افزودن آواز و موسیقی نیز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دومین شب تئاتر شاهین شهر و تجلیل از استاد اسدالله بابایی

دومین شب تئاتر شاهین شهر و تجلیل از استاد اسدالله بابایی