مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 دی 1402 ساعت 16:502024-01-07پزشكي

سحرخیز بودن با خطر ابتلا به بی اشتهایی عصبی چه رابطه ای دارد؟


مطالعات جدید نشان می دهد افراد سحرخیز بیشتر با خطر ابتلا به بی اشتهایی عصبی مواجه اند و کسانی که به اختلال خوردن دچارند احتمال دارد در نهایت سحرخیز شوند.

- مطالعات جدید نشان می دهد افراد سحرخیز بیشتر با خطر ابتلا به بی اشتهایی عصبی مواجه اند و کسانی که به اختلال خوردن دچارند احتمال دارد در نهایت سحرخیز شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، متخصصان بیمارستان عمومی ماساچوست آمریکا با همکاری متخصصان دانشگاه کالج لندن و دانشگاه ریپابلیک در اروگوئه، ژن های مرتبط با بی اشتهایی عصبی، ساعت بیولوژیکی 24 ساعته فرد و الگوهای خواب را بررسی کردند.

متخصصان در این مطالعه که گزارش آن در جاما نتورک اوپن منتشر شده است، از روشی آماری برای محاسبه میزان خطر ژنتیکی در بی اشتهایی عصبی استفاده کردند که به گفته آنها با احتمال بیشتر خطر بی خوابی در ارتباط است.

نویسنده ارشد این مطالعه می گوید: بر اساس یافته های ما در مقایسه با سایر بیماری های روان پزشکی که بر زمان عصر مبتنی است، بی اشتهایی عصبی اختلالی صبحگاهی به شمار می رود.

این یافته ها همچنین ارتباط بین بی اشتهایی عصبی و بی خوابی را، همان طور که در مطالعات قبلی دیده شده است، تایید می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازنیویورک پست، حدود 25 درصد آمریکایی ها سالانه دچار بی خوابی حاد می شوند که شامل مشکلات در به خواب رفتن یا بی خوابی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سحرخیز بودن با خطر ابتلا به بی اشتهایی عصبی چه رابطه ای دارد؟

سحرخیز بودن با خطر ابتلا به بی اشتهایی عصبی چه رابطه ای دارد؟