مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 دی 1402 ساعت 18:502023-12-22پزشكي

پویش ملی سلامت تا 18 دی در کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه استان های خبرگزاری دانشجو، دکتر سعید جاودان سیرت (سرپرست دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی درمانی استان کهگیلویه وبویراحمد) گفت: - سرپرست دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی درمانی استان کهگیلویه وبویراحمد در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه مرکز استان به مناسبت پویش ملی سلامت ازمرگ و میر بسیاری از افرادجامعه بر اثرعدم اطلاع از فشارخون و دیابت و عدم مراقبت در سطح استان و کشور خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه استان های خبرگزاری دانشجو، دکتر سعید جاودان سیرت (سرپرست دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی درمانی استان کهگیلویه وبویراحمد) گفت: از 20 آبان ماه تا 18 دی ماه این پویش به صورت رایگان در سطح کشور در حال اجرا است و هدف از اجرای آن تشخیص زودهنگام این بیماری ها و اطلاع به مردم در خصوص مشکلات آن است و افراد بالای 18 سال و زنان در هر سنی مورد بررسی قرار می گیرند.

جاودان سیرت تصریح کرد: بیشترین مرگ ومیر مرتبط با بیماری های غیر واگیر در سطح دنیا به علت ابتلا به دیابت و فشارخون است و هرساله بیش از 20 میلیون نفر در سطح دنیا فوت می شوند و این موضوع به علت عدم اطلاع از فشارخون و دیابت و عدم مراقبت است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی درمانی استان کهگیلویه وبویراحمد ادامه داد: ارتقای آگاهی مردم استان و اهمیت مراقبت از خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پویش ملی سلامت تا 18 دی در کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد

پویش ملی سلامت تا 18 دی در کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد