مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 دی 1402 ساعت 12:252024-01-20بين الملل

یک کارشناس: حوثی ها باند نیستند بلکه قدرت نظامی کامل هستند


قابل توجه این است که حتی شرکت های حمل و نقل بین المللی که هیچ ارتباطی با اسراییل و آمریکا ندارند هم ترجیح می دهند از دریای سرخ عبور نکنند.

به طور مثال کشتی های چینی در معرض تهدید نیستند ولی مسیرهای جایگزین را انتخاب می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران به نقل از روسیا الیوم، الکساندر نازاروف کارشناس روس تأکید کرد که عبور کشتی از طریق کانال سوئز در پی تنش در دریای سرخ 40 درصد کاهش یافته است و پیامدهای این کاهش در میان مدت ادامه خواهد یافت.

نازاروف تصریح کرد که با آوردن کشتی های جنگی به تنگه باب المندب نمی توان تهدید حوثی ها را از بین برد و این چیزی است که حملات اخیر آمریکا به یمن نیز آن را ثابت کرده است.

وی در ادامه گفت: این تنش دارای پیامدهای میان مدت است و تأثیر اقتصادی آن کاملا روشن است به طوری که عبور کشتی ها از کانال سوئز 40 درصد کاهش یافته است و واردات اروپا از طریق دریا به پایین تر از دوران شیوع ویروس کرونا رسیده است.

نازاروف در ادامه تأکید کرد: تهدیدات حوثی ها بسیار خطرناک تر از دزدان دریایی سومالی در منطقه است زیرا حوثی ها نه یک باند که یک قدرت نظامی کامل هستند.

وی اشاره کرد که بیشتر شرکت های بیمه در جهان دیگر حاضر نیستند که کشتی هایی را بیمه کنند که از تنگه باب المندب عبور می کنند و این به شکل اساسی بر مصر و کشورهای اروپایی تأثیر م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک کارشناس: حوثی ها باند نیستند بلکه قدرت نظامی کامل هستند

یک کارشناس: حوثی ها باند نیستند بلکه قدرت نظامی کامل هستند