مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 دی 1402 ساعت 15:452024-01-07پزشكي

11 هزار نفر از مردم خراسان شمالی، مشکوک به فشار خون یا دیابت هستند


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از شناسایی حدود 11 هزار نفر مشکوک به فشار خون و دیابت در استان خبر داد.

- ایسنا/خراسان شمالی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از شناسایی حدود 11 هزار نفر مشکوک به فشار خون و دیابت در استان خبر داد.

دکتر محمدرضا اکبری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: پویش ملی سلامت در خراسان شمالی همزمان با سراسر کشور از 20 آبان ماه شروع شده و تاکنون 72 درصد از جمعیت جامعه هدف در استان غربالگری شده اند.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از 400 هزار نفر از مردم استان که جزو جامعه هدف ما قرار داشتند، غربالگری شده اند و مدت پویش نیز که تا پایان 15 دی ماه بود به مدت دو هفته تمدید شده و تا 30 دی ماه ادامه دارد.

وی تاکید کرد: از بین افرادی که برای غربالگری سلامت مراجعه کرده اند، حدود سه هزار و 200 نفر مشکوک به دیابت و حدود 7 هزار و 900 نفر نیز مشکوک به فشار خون شناسایی شده اند.

دکتر اکبری تاکید کرد: افرادی که در غربالگری ها جزو دسته مشکوک به دیابت یا فشار خون قرار دارند حتما در ادامه نیز به خانه های بهداشت مراجعه کنند تا وضعیت آن ها پیگیری شود.

وی تصریح کرد: این طرح سبب خود مراقبتی تک تک افراد جامعه می شود و به هم استانی ها توصیه می کنیم حتما تا پایان دی ماه جاری به مراکز جامع سلامت، پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

11 هزار نفر از مردم خراسان شمالی، مشکوک به فشار خون یا دیابت هستند

11 هزار نفر از مردم خراسان شمالی، مشکوک به فشار خون یا دیابت هستند