مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 دی 1402 ساعت 17:302024-01-11بين الملل

استفاده ابزاری کی یف از دادستان کل سابق اوکراین برای چانه زنی با واشنگتن


یک عضو پیشین پارلمان اوکراین فاش کرد که کی یف در حال استفاده ابزاری از دادستان کل سابق اوکراین برای چانه زنی با واشنگتن است، چراکه رییس جمهور و وزیرامورخارجه آمریکا به اطلاعاتی که او در اختیار دارد، - یک عضو پیشین پارلمان اوکراین فاش کرد که کی یف در حال استفاده ابزاری از دادستان کل سابق اوکراین برای چانه زنی با واشنگتن است، چراکه رییس جمهور و وزیرامورخارجه آمریکا به اطلاعاتی که او در اختیار دارد، علاقه مند هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آندری دِرکاچ، نماینده جنجالی پیشین اوکراین در یک مصاحبه گفت که دولت کی یف از ویکتور شوکین، دادستان کل سابق اوکراین که توسط پیوتر پوروشنکو، رییس جمهور سابق این کشور و تحت فشار جو بایدن، رییس جمهور آمریکا برکنار شد، به عنوان ابزاری برای چانه زنی با واشنگتن استفاده می کند.

بنابر گزارش شبکه راشا تودی، بایدن در سال 2016، زمانی که او معاون رییس جمهور در دولت باراک اوباما بود، پوروشنکو را برکنار و تهدید کرد که اگر خواسته هایش برآورده نشود، از اعطای وام یک میلیارد دلاری خودداری خواهد کرد.

بایدن که اکنون رییس جمهور ایالات متحده است، آن زمان ادعا کرد که دادستان اوکراین فاسد است و برای اینکه از شر او خلاص شود، مبالغه کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده ابزاری کی یف از دادستان کل سابق اوکراین برای چانه زنی با واشنگتن

استفاده ابزاری کی یف از دادستان کل سابق اوکراین برای چانه زنی با واشنگتن