مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 دی 1402 ساعت 06:052023-12-27ورزشي

خوراکی هایی برای درمان آسیب دیدگی ورزشی


وضعیت تغذیه ای ورزشکار بر بروز آسیب های ورزشی بسیار تاثیر گذار است و همچنین حتی در صورت آسیب دیدگی، تغذیه مناسب می تواند روند درمان ورزشکار را بهبود بخشد و سرعت ریکاوری او را افزایش دهد.

- وضعیت تغذیه ای ورزشکار بر بروز آسیب های ورزشی بسیار تاثیر گذار است و همچنین حتی در صورت آسیب دیدگی، تغذیه مناسب می تواند روند درمان ورزشکار را بهبود بخشد و سرعت ریکاوری او را افزایش دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آسیب های ورزشی یکی از مشکلات جدایی ناپذیر در ورزش است که بسیاری از ورزشکاران در دوران ورزشی خود با آن روبرو می شوند و علاوه بر مشکلات جسمی، می تواند در روحیات ورزشکار نیز تاثیرات منفی گذاشته و باعث ناامیدی و ناکامی در ورزشکاران شود؛ همچنین آسیب های ورزشی می توانند عمر ورزشی یک ورزشکار را کم کنند یا پایان دهند و در نتیجه توجه به آن ها و رعایت نکات مهم برای پیشگیری از بروز آسیب های ورزشی بسیار حائز اهمیت است.

بروز آسیب های ورزشی به عوامل مختلفی از جمله وسایل، امکانات، محیط ورزشی، ویژگی های ورزشکار (سن، تغذیه، بیماری، گرم نکردن قبل از ورزش، شدت تمرینات، رقابت های فشرده و سنگین و.

) و همچنین رشته ورزشی بستگی دارد.

بر اساس این مطلب که از سوی فرناز نوری زاده، کارشناس ارشد تغذیه ورزشی تهیه شده و توسط فدراسیون پزشکی ورزشی در اختیار ایسنا قرار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خوراکی هایی برای درمان آسیب دیدگی ورزشی

خوراکی هایی برای درمان آسیب دیدگی ورزشی